Terms and conditions of use

Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt .

Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan med originalförpackning är i väsentligen oförändrat skick. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. 

För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundtjänst innan du skickar tillbaka varor. 
Köparen står för returfrakt . Du skall returnera ångrad produkt i originalförpackning med tillhörande emballage. Du ansvarar för risken vid returfrakt, risken innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort underfrakt. Efter det att du har skickat tillbaka varan betalar dinodoni.com snarast, och senast inom 30 dagar, tillbaka det du har betalat.  Fraktkostnaden dras av vid återbetalningen av köpbeloppet. 

Sportkid.se förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett. Sportkid.se löser ej ut försändelser som anländer på utlämningskontor. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Reklamation & Transportskadegods

För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga kvitto. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 250 kr.

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel. Sådana fel skall rapporteras direkt till chaufför eller vid hämtningstillfället. Dolda fel skall anmälas till oss inom 3 arbetsdagar från det att du mottagit varan.

Vid reklamationer, service- och garantiärenden skall du kontakta våran kundtjänst via e-post: support@sportkid.se

Serviceärenden vid eventuella felaktigheter, skador och dylikt som uppstått av någon annan anledning skall betalas av Kunden, i enlighet med Konsumentköplagens eller Köplagens regler.

Garanti

Sportkid.se lämnar, om inget annat anges, 12 månaders garanti mot material- och fabrikationsfel på våra produkter. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Garantitiden anges alltid vid respektive produkt. För att garantin skall gälla skall produkterna hanterats på det sätt som föreskrivs och kan anses som normalt för produkten. Om du får problem med en produkt kontakta oss.
Produktgarantin gäller inte då DinoDoni.com ej kan hitta något fel på produkten eller då du har orsakat skadan själv.
Produktgarantin gäller ej vid handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad.

Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

Vid reklamationer, service- och garantiärenden skall du kontakta våran kundtjänst via e-post: support@dinodoni.com

Serviceärenden vid eventuella felaktigheter, skador och dylikt som uppstått av någon annan anledning skall betalas av Kunden, i enlighet med Konsumentköplagens eller Köplagens regler.